Ford S-MAX – samochód osobowy typu van, skonstruowany na podstawie Forda Mondeo IV (wspólne zawieszenie i właściwości trakcyjne). Druga analogiczna konstrukcja to Ford Galaxy (Mk3).
Ford S-MAX został nazwany przez koncern Ford Motor Co. sportowym Vanem, przez co trudno go zakwalifikować do konkretnego segmentu samochodów. Wnętrze jest bliźniaczo podobne do wnętrza, które można spotkać w Mondeo MKIV (główną różnicą są wloty powietrza, których w S-Maksie są 3, a w Mondeo 2), dźwignia zmiany biegów. Jesienią 2008 roku do sprzedaży trafił 175-konny silnik wysokoprężny 2.2 Duratorq TDCi. Motor powstał przy współpracy Forda z koncernem PSA, dostępny jest tylko i wyłącznie w wersji wyposażenia TitaniumS, którą podobnie jak w Mondeo, wyróżniają 18-calowe felgi ze stopów lekkich, zmienione zderzaki (przedni z większym wlotem powietrza, tylny z dyfuzorem i podwójnym wydechem). Wewnątrz zmiana dosięgnęła głównie obić foteli, które są częściowo wykończone skórą przeszyte czerwoną nicią. Ford S-MAX zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year 2007.
W styczniu 2010 roku zaprezentowano wersję po faceliftingu co zaowocowało zmienionym, nowocześniejszym tyłem z lampami diodowymi i przemodelowanym przednim zderzakiem, który teraz ma diodowe światła do jazdy dziennej. Ford dodał również chromowane zewnętrzne listwy okienne oraz dużą chromowaną listwę na klapie bagażnika, przez co auto wygląda bardziej prestiżowo. Dodatkowo w środku Ford postarał się o lepsze materiały wykończeniowe. Dach panoramiczny nie jest już dzielony, a podświetlenie podsufitki jest wykonane w technice diodowej[1]. W wersji na rok modelowy 2011 zmianie uległo wykończenie tunelu środkowego, zrezygnowano ze srebnego wykończenia na rzecz czarnego, czarne pokrętła od klimatyzacji prezentują się o wiele lepiej niż srebrne.
Dodatkowo po faceliftingu udostępniono:
radarowy system kontroli martwego pola w lusterkach (BLIS)
system kontroli pasa ruchu (LDW)
Coś od siebie :)
Te auto jest bardzo dobre jak się ma liczną rodzine,bardzo ale to bardzo wygodne polecam