Audi R8 – sportowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem V8 lub V10, w sprzedaży od 2007 roku. Samochód powstał z prototypu pokazywanego w 2003 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Premiera odbyła się 30 września 2006 podczas salonu samochodowego w Paryżu.
To spokrewnione technicznie z Lamborghini Gallardo coupe jest dostępne w sprzedaży od połowy 2007 roku, z silnikiem V8 o pojemności 4.2 i mocy 420 KM oraz silnikiem V10 o pojemności 5.2 i mocy 525 KM. Silnik widoczny jest dzięki oszklonej pokrywie, opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Mimo sportowego charakteru, R8 ma być równie cichy, komfortowy i przystosowany do codziennego użytkowania, jak jego konkurent, Porsche 911. Zupełną nowością jest zastosowanie zawieszenia Audi magnetic ride, gdzie do amortyzatorów zamiast oleju wlewany będzie specjalny fluid, którego lepkość będzie regulowana przez pole elektromagnetyczne. Zatem charakterystykę pojazdu będzie można zmieniać poprzez zmianę napięcia[potrzebne źródło] płynącego do elektromagnesów (por. amortyzator magnetyczny). Wnętrze jest skonstruowane pod kątem wygody kierowcy. Wykonane jest ze skóry, aluminium i włókna węglowego. W 2009 roku wyszła na rynek wersja 5.2l FSI V10 o mocy 525 koni. Wersja z silnikiem diesla V10 mimo wielu zapewnień prawdopodobnie nie zostanie wyprodukowana. Nie ma także potwierdzonych informacji czy na rynek zostanie wpowadzona usportowiona wersja RS8.
Na Salonie we Frankfurcie w 2009 roku zaprezentowano wersję Cabrio zwaną R8 Spyder. Model trafił do sprzedaży w 2010 roku. Tekstylny dach Spydera otwiera się lub zamyka w ciągu 19 sek. Auto oferowane jest, podobnie jak wersja coupé, z silnikami V8 oraz V10.
525-konne V10 różni się od wersji wersji z silnikiem 4.2 się tylnym zderzakiem i układem wydechowym oraz zmodyfikowanym silnikiem od Lamborghini Gallardo. W 2010 zaprezentowano dwie wzmocnione wersje standardowego R8. Modele 4.2 dysponują obecnie 430 KM, a wersja 5.2 ma obecnie 560 KM w wersji GT.