Coraz więcej osób pyta się mnie kiedy będzie uruchomiony serwer do najnowszej części CoD'a: World at War
na początku pojawiały się odpowiedzi, (nawet taki był zamiar) że serwer zostanie uruchomiony zaraz po premierze pliku startowego na Linuxa. Wciąż miałem nadzieje, że w końcu udostępnią binarki (pomijając sam fakt, iż developer przesłał już pliki do Activision); ale nie bo poco się śpieszyć, końcu premiera była 14 listopada, dzsiaj mamy 16 grudnia czyli ponad miesiąc od premiery,a binarek jak nie ma tak nie ma. Przecież serwery CoD (jak i większości gier) w 98% hostowane są na Linuxie, więc gdzie tu logika? WaW ma wiele wad, Treyarch zaraz po premierze wydało niby patcha, jednak w praktyce to nic nie dająca łatka ważąca 317MB, z jednej strony może to i dobrze przynajmniej „coś robią” ale po co to? Zamiast wypuszczać betę 2 tygodnie przed premierą, kiedy już płytki były tłoczone i nie było możliwości wyeliminowana błędów, a wystarczyło wypuscić betę o ten tydzień wcześniej. Kolejną informacją było zaprzestane prac raf1 nad PROMOD'em, tylko on mógł uratować tą grę... - serwer WaW miał właśnie być obsługiwany przez PROMOD'a. Ciekawi mnie tylko jak będzie wyglądać ligowe mecze – tutaj przychodzi (mam nadzieję) PAM Mod jednak jak dla mnie (i nie tylko) to shit. Podsumowując jak na razie nie widzę sensu (nawet po wypuszczeniu binarek) uruchomienia serwera do WaW'a i raczej ta decyzja nie ulegnie zmianie...
Jednak aby było gdzie grać (:D) niebawem zostanie uruchomiony serwer do Call of Duty 4. Będzie on na początek 10 slotowy, ale jeśli będzie zamało dodamy kilka, co do rotacji i inny spraw będzie oddzielne info wkrótce; na pewno będzie to serwer rankingow
Pozostaje teraz tylko pytanie co z drugim serwerem CoD2 (8 slotowy) nie bardzo wiem co z nim robić początkowo było tam sześć mapek niestandardowych, później tylko Pavlov, a teraz serwer jest całkowicie wyłączony – a szkoda. Jeśli macie jakieś pomysły to możecie pisać tutaj, lub w dziale
viewforum.php?f=29 Pozdro Alj
Dodatek:
Oryginalny post raf1 na temat PROMODA:
Cytuj:
„Hey all,
Im going to call it a day with my Promod projects - I gave it a decent bash and thought it would work, but with no /record function until January confirmed on BashandSlash its the final straw in the whole haystack of problems - sound will forever stay broken - etc
The Call of Duty 5 project initially had potential - but a sequence of problems caused by Treyarch such as the appalling BETA and stock game, useless patches for the competitive gameplays needs, the announcement of Call of Duty MW2 by Activision, etc.
The game as it stands, I believe, would have had hope - and isnt bad to play fully modded (I do believe fully modded it is better than CoD4 - but im not a big fan of CoD4 any more :p) - its not going to be a competitive game even matching the scene of CoD2 though
Call of Duty 4 will live on for another year with someone keen flying the flag. I did have initial problems with the new flag flyer 'MavLP' - and don't agree with all his directions - but you can never have true perfection. What he has done to the game HAS saved it. He has done a ton of good work - so much so that I had believed he had taken my original Promod code when it was first released. And I do share his vision of how the game should end out - I was just reluctant to do those changes myself with CoD5 about to hit the scene (which it hasn't). Even though I won't be playing the game - my only suggestion to you Mav is to go along with the EU majority and remove muzzle flash again - as that is about all that is holding you back from full acceptance!
I would like to thank Neil 'Kboy' Kirk for all the time he has put aside for me, and I believe he will be a great representative for whoever he stands for in the future.
Also to Multiplay - who helped me with great servers and the tools I needed to do what I did.
Also to Jock Yitch - of Bash and Slash - for covering such a wide and diverse range of content, all with passion and enthusiasm - and I will continue listening in
Also to 'Kenzo' for making the website, people like Gizzor and many others for letting me test on them
:)
[edit: On a side note I am not leaving modding in gaming altogether - as it will be my career at the end of the day. I will never again do a project for a community however - it will all be my original work with no expectations. I may have things still to come - but no more 'Promod' etc for now - unless I ever work for a competetant game developer ^^ - and for the next few months I am focusing purely on learning music production]
[second edit: I will release my partially done beta 2 code - with annotations for any community members who wish to create their own offshoots, etc]